Friday, May 20, 2011

Ini Belog aku yang punye

Owh ! Belogku yang mula dah bersawang (name pon laman sesawang kan???)... hahah.. hari ni ntah ngape tetibe je rajin nak hapdet belog...

Aku sbnrnye nk brcite sikit... ttg perangai manusia yang mengganggap dirinya "SUPERB-PERFECT" ataupun suke meng-anggap dirinya sbg "ORANG2 DIBAWAH LINDUNGAN KA'ABAH"..... haaaa... PANAS bukan sttment aku?...korg nk marah ke, nak kecik ati ke, tu korg pnye pasal... pedulik hape aku....  ini BELOG aku yang punye...so, suke hati aku lah nk tulis ape kannnn????

Mcm ni lh... nk dringkaskan cerita...aku cite je ape yang aku rase aku nk cite iiyeeee???

Manusia mmg suke MENONJOLKAN dirinya....  trmasuk aku... suke bile org puji.. lagi2 bile hasben boncet ku yang terchenta memuji.. aduhhhh....  mau gugur jantung!!
tapi AWAS! jangan terlalu menonjolkan diri "KAU".... lame2 org pon bosan dengan telatah "KAU"... "KAU" manusia biasa..manusia yang xpernah lekang dari buat dosa... jangan terlalu RIAK & TAKBUR kononnya "KAU" hebat... kononnya "KAU" baik... Kononnya "KAU" tak pnah buat dosa.... BULLSHIT tuh sume!!!!

"KAU" nak tau satu bende???? "KAU" lah manusia yang paling rugi kat dunia ni.... Tak kira "KAU" bertudung / free hair, tak kira "KAU" sembahyang / menunaikan tanggungjawab "KAU" sbg mu'min ataupun tidak... itu terpulang pada amalan "KAU"... Pokok pangkalnya hati "KAU".. "KAU" buat "KAU" dapat... betol x???... Paling penting Allah tau segala2  nya ~ nawaitu "KAU"....

Tapi kalau "KAU" pakai tudung, Sembahyang tonggang tonggek, AKAN TETAPI "KAU" mengata orang, memfitnah orang, mengumpat orang, meng-ada2 kan sesuatu cite yang x pernah ade, RIAK dgn mngatakan bahawasanya diri "KAU" terlalu tinggi tarafnya, dengan BANGGA & RIAKnya "KAU" menunjukkan kat sume orang yang "KAU" sembahyang dan "KAU" orang yang baik2, suka mencari keburukkan orang lain sedangkan diri "KAU" juga melakukan kesilapan.... APE BENDE TU???? Sempurnakah "KAU"????... Package hidop "KAU" dengan perangai2 seperti itu, kan????....ibarat "KAU" hanya menggunakan tudung dan amalan "KAU" sebagai tembok untuk menutup segala salah dan dosa "KAU"..... HUH!....

Aku buat statement ni, bukanlah nk mengata, mengkeji ataupon nak membuka PEKUNG orang lain (sebab tiada nama dinyatakan diatas, ini adalah GENERAL !)....... Tetapi aku nk meng-INGAT kan diri aku dan manusia2 d sekeliling aku, bahawa sume perbuatan kita adalah bermula dari nawaitu kita.... Jangan lah kite leka dan lalai dengan hanya menyibok hal org laen! n Dont Judge A Book by itS coVer!!!!


P/s : Its totally general story! xde kene mengena dengan yang hidop ataupon yang telah meninggal dunia... tapi lau korang terasa, mngkin korang ade buat kesalahan kat sumone, cepat2 minx maaf kat orang tu dan berdoa lah supaya Allah mengampunkan korang! ChiLL!


5 comments:

qellissa said...

Saya setujuk seratus peratus!org yg rasa diri dia hebat sesgt tuh bajet purffeect bagai padahal zero xde lah purrrrfect mana..diri dia je rasa betul org lain semua x betul, tak baik macam dia sebenarnya kesian kan dgnm org mcm ni sbb pshyco..hak hak hak..eh rasanya mcm terngumpat si tuttttt tu pulak..haishhh...oppss takde kena mengena dgn yg hidup dan mati kan? jgn ade yg tersentap sudahlah..kuang kuang kuang...*larikssss*

A d y . E i R a said...

ermmm,,mmg pn..org camni biasenye nk kn perhatian lebih je..ape org panggil "mencapub"...haha~~
kt pn kene igtkn diri kt gak kn..
ape2 pn hrp2nye org2 cmni cptla tersedar sblm t'lmbt...
ooo ye ke,aku pn ade jmpe org yg blakon baik dpn kt,tp hakikatnye bile blkg sebok cite busuk psl kt..
alahai manusia...

MrS. SoPhiE's ♥ said...

tu lh.. bosan dgn pangai org2 cmnih....

yuna said...

aku lg r nyampah...sampai no komen r gak...hikhikhik

AmyZana said...

betul :)